Budując zespół nauczycieli i wychowawców stawiamy przede wszystkim na otwartość na dziecko, ciepło wewnętrzne oraz chęć nieustanego doskonalenia się. Poszukujemy osób, które swoją postawą urzeczywistniają szczery szacunek i miłość do dzieci. Uwielbiamy w naszych nauczycielach ich pasje i aktywności, różnorodność, przez którą dzieci mogą dostrzec szczęście i energię jakie daje w życiu podążanie za swoimi zainteresowaniami.

Pani Ania

Ania

Z wykształcenia pedagog, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. W metodzie Montessori ceni przede wszystkim uszanowanie naturalnego rozwoju dzieci i rolę nauczyciela jako przewodnika wspierającego rozwój. Jednym z jej ulubionych cytatów Montessori jest „Dawać bodźce dziecku, pozostawiając je jednak w wolnym rozwoju – oto pierwszy obowiązek wychowawcy”. Posiada niespożyte pokłady twórczej energii, nowe pomysły przychodzą jej do głowy tak naturalnie jak innym oddychanie J. Prywatnie mama dwóch córek, miłośniczka jedzenia wegańskiego.  Uwielbia aktywnie spędzać czas i czytać książki. Aktorka augustowskiego Teatru Pneumatycznego.

Ania

Odkrywając metodę Marii Montessori utwierdziła się w przekonaniu, że kluczowe w rozwoju dzieci jest dawanie im w codziennym życiu szansy na bycie samodzielnym, aby mogły poznawać świat odkrywając swoją osobowość i budując poczucie własnej wartości. Praca z dziećmi daje jej poczucie ogromnego spełnienia i radości. Prywatnie mama prawie już dorosłych dzieci. Kocha zwierzęta, taniec i śpiew. W wolnych chwilach lubi czytać, zwłaszcza książki pozwalające na zgłębianie tajemnic psychologii i rozwoju człowieka.

Basia

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz licznych kursów doskonalących warsztat zawodowy nauczyciela, m.in. kursu szkolno-przedszkolnego Montessori. Swoje doświadczenie w pracy pedagogicznej zdobywała prowadząc zajęcia od przedszkola do uczelni wyższej. Zafascynowana obserwacją rozwoju dzieci. Nieustannie się kształci i ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań edukacyjnych biorąc udział w licznych konferencjach i nawiązując kontakty z wieloma placówkami w Polsce i na świecie. Jest przekonana, że w każdym dziecku tkwi ogromny potencjał rozwojowy, a zadaniem dorosłych jest stworzenie warunków, aby mógł się on jak najlepiej rozwijać. W pedagogice Montessori ceni najbardziej pełne podejście do rozwoju dziecka i rodziny, niosące odpowiedzi na większość pytać, problemów i dylematów wychowawczych i edukacyjnych. Aktywnie udziela się w Fundacji Małymi Krokami prowadząc grupy wsparcia dla mam. W wolnym czasie uwielbia podróżować, czytać skandynawskie kryminały i fotografować. 

Justyna

Wykształcenie z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz pedagogiki specjalnej, uzyskała na studiach na UWM w Olsztynie. Po latach doświadczenia zdobytego w pracy z dziećmi przeprowadziła się na stałe z rodziną na podaugustowską wieś. Jest osobą otwartą, cierpliwą i pogodnie nastawioną do życia. Interesują ją ludzie i zgłębianie tematyki życia rodzinnego. W wolnych chwilach czyta, zajmuje się rękodziełem i prowadzeniem gospodarstwa. W pedagogice Marii Montessori podkreśla wartość jaką niesie to podejście nie tylko dla dziecka, ale dla rozwoju całej rodziny. 

Kamila

Ukończyła studia w zakresie terapii zajęciowej, oligofrenopedagogiki i pedagogiki wychowawczo opiekuńczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi jako terapeuta. W pedagogice Montessori ceni to, że wspierając dzieci w ich drodze, sama dzięki temu staje się lepszym człowiekiem. W codziennej pracy pomaga jej cytat „Jeśli zbyt mocno krytykujesz dziecko, ono nauczy się oceniać, jeśli regularnie prawisz dziecku komplementy nauczysz je doceniać”. Uwielbia origami i wszelkie prace manualne. Pasją tą zaraziła się już ponad 10 lat temu i nieustannie odkrywa nowe techniki, tworząc w naszym przedszkolu prawdziwe dzieła sztuki z papieru.

Marta

Absolwentka pedagogiki rewalidacyjnej oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Uwielbia się uczyć i nieustannie doskonalić swój warsztat. Nieustannie realizuje nowe szkolenia i kursy. Na swoim koncie ma szereg szkoleń dotyczących komunikacji, Trening umiejętności społecznych jak również szkolenia i konferencje z zakresu zespołu Aspergera i autyzmu. W podejściu Marii Montessori odnajduje możliwości tkwiące za dostrzeżeniem potencjału każdego dziecka, nie narzucanie się w dążeniu do samodzielności. Zachwyca ją głębia z jaką dzieci w grupie Montessori budują swoje codzienne relacje. W pracy z dziećmi uwielbia ich szczerość oraz niewyczerpaną energię do działania. Prywatnie bardzo spokojna i pozytywnie nastawiona do świata. Wolne chwile poświęca głównie swojemu małemu synkowi, ale kiedy znajdzie chwilę tylko dla siebie przeznacza ją zazwyczaj na czytanie i ćwiczenia.

Monika

Magister pedagogiki (Uniwersytet w Białymstoku). Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W codziennej pracy stara się być ich przewodnikiem-partnerem w drodze do samodzielności. W 2018 roku ukończyła roczny kurs dający jej specjalistyczne przygotowanie do nauczania przedszkolnego metodą Montessori. Mimo dużego doświadczenia i wiedzy podkreśla, że nieustannie uczy się od dzieci zarówno o nich jak i o sobie samej. W metodzie Montessori urzekł ją sposób funkcjonowania dzieci w małej społeczności: starsze pomagają młodszym, są bardzo samodzielne, a zarazem chcą ze sobą współpracować. Jeden z jej ulubionych cytatów, to „Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobywało niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej musza być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”. W życiu osobistym uwielbia spontaniczne akcje – spływy kajakowe, biwakowanie pod gołym niebem, ogniska oraz czas spędzony nad augustowskimi jeziorami.

Monika

Absolwentka kilku kierunków studiów pedagogicznych (Pedagogika Resocjalizacyjna, Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza, Oligofrenopedagogika), nauczyciel Montessori – ukończyła program Wczesnej Edukacji Montessori (dzieci w wieku 2,5 – 6 lat) w Polskim Instytucie Montessori w Warszawie. Doświadczenie w pracy jako nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych w Augustowie. Stara się nieustannie doskonalić swoje umiejętności oraz wiedzę pedagogiczną. To właśnie praca z dziećmi, obserwowanie ich spontaniczności, ciekawości świata i kreatywności sprawia jej najwięcej radości i motywuje do ciągłego poszerzania swojej wiedzy. W kontakcie z dziećmi jak mówi “stara się patrzeć na świat ich oczami”. W wolnych chwilach uprawia sport, słucha muzyki, jeździ na rowerze.

Wiola

Po latach spędzonych w Szkocji, poszukując własnego miejsca na ziemi, powróciła z mężem i dwójką dzieci w okolice Augustowa. Nauczanie angielskiego to jej pasja, ale jak mówi, sama też nigdy nie przestanie się uczyć, a motywację i inspirację czerpie m.in. z regularnych szkoleń dla lektorów. Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, posiadaczka certyfikatu językowego CAE. Od 2014r. z sukcesami rozbudza w dzieciach pasję do nauki języków w augustowskich szkołach i przedszkolach. Jej drugie hobby to uprawa ziół. W wolnym czasie lubi też zbierać grzyby, grać na gitarze i uczyć się hiszpańskiego. Odkrywając metodę Marii Montessori poczuła ulgę, że jednak nie myliła się w swojej intuicji – dzieci chcą i doskonale wiedzą jak mają się uczyć i wcale nie musimy ich do tego zmuszać.

 

 

 

Jeśli czytając to czujesz, że chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się czy znajdzie się dla Ciebie miejsce w naszym zespole, koniecznie skontaktuj się z nami. Wierzymy, że zespół nauczycieli i miejsce, które tworzymy nie są dziełem przypadku 🙂