Budując zespół nauczycieli i wychowawców stawiamy przede wszystkim na otwartość na dziecko, ciepło wewnętrzne oraz chęć nieustanego doskonalenia się. Poszukujemy osób, które swoją postawą urzeczywistniają szczery szacunek i miłość do dzieci. Uwielbiamy w naszych nauczycielach ich pasje i aktywności, różnorodność, przez którą dzieci mogą dostrzec szczęście i energię jakie daje w życiu podążanie za swoimi zainteresowaniami.

Agnieszka

Z wykształcenia lingwista, dydaktyk, biegle włada językiem francuskim i hiszpańskim, ukończyła m.in. dydaktykę języka francuskiego i innych języków na paryskim uniwersytecie Sorbonne Nouvelle, dodatkowo absolwentka kursu pedagogiki Marii Montessori w Warszawie oraz edukacji elementarnej na Uniwersytecie w Białymstoku.
Kocha tańczyć, podróżować, odkrywać inne kultury i języki. Piesze wycieczki i czas spędzony nad jeziorem to jej ulubiony odpoczynek. Fascynuje ją zgłębianie metody Marii Montessori, bo jak mówi, “to powrót do źródeł, gdzie szacunek do dziecka wyrażany jest naturalnie i na co dzień, to wspaniała forma budowania poczucia własnej wartości u dziecka i relacji z nim opartej na miłości i naturalnym rytmie rozwoju”.

Pani Ania

Ania

Z wykształcenia pedagog, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. W metodzie Montessori ceni przede wszystkim uszanowanie naturalnego rozwoju dzieci i rolę nauczyciela jako przewodnika wspierającego rozwój. Jednym z jej ulubionych cytatów Montessori jest „Dawać bodźce dziecku, pozostawiając je jednak w wolnym rozwoju – oto pierwszy obowiązek wychowawcy”. Posiada niespożyte pokłady twórczej energii, nowe pomysły przychodzą jej do głowy tak naturalnie jak innym oddychanie J. Prywatnie mama dwóch córek, miłośniczka jedzenia wegańskiego.  Uwielbia aktywnie spędzać czas i czytać książki. Aktorka augustowskiego Teatru Pneumatycznego.

Ania

Odkrywając metodę Marii Montessori utwierdziła się w przekonaniu, że kluczowe w rozwoju dzieci jest dawanie im w codziennym życiu szansy na bycie samodzielnym, aby mogły poznawać świat odkrywając swoją osobowość i budując poczucie własnej wartości. Praca z dziećmi daje jej poczucie ogromnego spełnienia i radości. Prywatnie mama prawie już dorosłych dzieci. Kocha zwierzęta, taniec i śpiew. W wolnych chwilach lubi czytać, zwłaszcza książki pozwalające na zgłębianie tajemnic psychologii i rozwoju człowieka.

Basia

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz licznych kursów doskonalących warsztat zawodowy nauczyciela, m.in. kursu szkolno-przedszkolnego Montessori. Swoje doświadczenie w pracy pedagogicznej zdobywała prowadząc zajęcia od przedszkola do uczelni wyższej. Zafascynowana obserwacją rozwoju dzieci. Nieustannie się kształci i ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań edukacyjnych biorąc udział w licznych konferencjach i nawiązując kontakty z wieloma placówkami w Polsce i na świecie. Jest przekonana, że w każdym dziecku tkwi ogromny potencjał rozwojowy, a zadaniem dorosłych jest stworzenie warunków, aby mógł się on jak najlepiej rozwijać. W pedagogice Montessori ceni najbardziej pełne podejście do rozwoju dziecka i rodziny, niosące odpowiedzi na większość pytać, problemów i dylematów wychowawczych i edukacyjnych. Aktywnie udziela się w Fundacji Małymi Krokami prowadząc grupy wsparcia dla mam. W wolnym czasie uwielbia podróżować, czytać skandynawskie kryminały i fotografować. 

Emilka

żywy dowód na to, że da się z ogromnym pożytkiem dla dzieci połączyć filologię rosyjską, gospodarkę przestrzenną oraz pedagogikę. Doświadczenie w pracy z dziećmi uzyskała m.in. pracując w świetlicy szkolnej, co dało jej szerokie spojrzenie na kompetencje dzieci. Dzięki temu może teraz lepiej wspierać dzieci w rozwijaniu umiejętności, których tak bardzo potrzebują w późniejszym życiu.
Mówi, że praca z dziećmi to jej powołanie. Fascynuje ją to, że dzieci są zdolne do naturalnego podejmowania działanie i bycia głęboko zaangażowanym i skoncentrowanym na tym, co robią. Codzienną radość sprawia jej otwartość, szczerość i spontaniczność dzieci. Na wszystko stara się spoglądać z miłością, wiarą i nadzieją. Ciągle się doskonali, a w stosunku do dzieci kieruje się hasłem „pomóż mi zrobić to samemu”. Uwielbia tańczyć, fotografować i śpiewać. W wolnym czasie ogląda komedie francuskie i jeździ na rowerze.

Kamila

Ukończyła studia w zakresie terapii zajęciowej, oligofrenopedagogiki i pedagogiki wychowawczo opiekuńczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi jako terapeuta. W pedagogice Montessori ceni to, że wspierając dzieci w ich drodze, sama dzięki temu staje się lepszym człowiekiem. W codziennej pracy pomaga jej cytat „Jeśli zbyt mocno krytykujesz dziecko, ono nauczy się oceniać, jeśli regularnie prawisz dziecku komplementy nauczysz je doceniać”. Uwielbia origami i wszelkie prace manualne. Pasją tą zaraziła się już ponad 10 lat temu i nieustannie odkrywa nowe techniki, tworząc w naszym przedszkolu prawdziwe dzieła sztuki z papieru.

Lidka

Uwielbia pracować z ludźmi, pasję do aktywnego działania wyniosła z harcerstwa i praktycznie nie potrafi się nudzić. Absolwentka pedagogiki wczesnej edukacji z terapią pedagogiczną na UW. Posiada doświadczenie w pracy zarówno w przedszkolach jak i szkołach Montessori jak i placówkach tradycyjnych. Już od młodości pracowała jako wychowawca i kierownik obozów rodzinnych i młodzieżowych oraz jako animatorka czasu wolnego. Zdecydowała się na pracę metodą Montessori, gdyż jak mówi, pozwala ona budować samodzielność i rozwijać się dziecku w jego indywidualnym tempie dając do tego możliwość nauki poprzez działanie. Prywatnie ceni czas spędzony w gronie rodziny i przyjaciół.  W wolnych chwilach najczęściej realizuje swoje marzenia, gra w gry planszowe, jeździ na rowerze, pływa i śpiewa. Pilnuje tego, żeby przynajmniej raz w roku pooddychać górskim powietrzem.

Marta

Absolwentka pedagogiki rewalidacyjnej oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Uwielbia się uczyć i nieustannie doskonalić swój warsztat. Nieustannie realizuje nowe szkolenia i kursy. Na swoim koncie ma szereg szkoleń dotyczących komunikacji, Trening umiejętności społecznych jak również szkolenia i konferencje z zakresu zespołu Aspergera i autyzmu. W podejściu Marii Montessori odnajduje możliwości tkwiące za dostrzeżeniem potencjału każdego dziecka, nie narzucanie się w dążeniu do samodzielności. Zachwyca ją głębia z jaką dzieci w grupie Montessori budują swoje codzienne relacje. W pracy z dziećmi uwielbia ich szczerość oraz niewyczerpaną energię do działania. Prywatnie bardzo spokojna i pozytywnie nastawiona do świata. Wolne chwile poświęca głównie swojemu małemu synkowi, ale kiedy znajdzie chwilę tylko dla siebie przeznacza ją zazwyczaj na czytanie i ćwiczenia.

Monika

Magister pedagogiki (Uniwersytet w Białymstoku). Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W codziennej pracy stara się być ich przewodnikiem-partnerem w drodze do samodzielności. W 2018 roku ukończyła roczny kurs dający jej specjalistyczne przygotowanie do nauczania przedszkolnego metodą Montessori. Mimo dużego doświadczenia i wiedzy podkreśla, że nieustannie uczy się od dzieci zarówno o nich jak i o sobie samej. W metodzie Montessori urzekł ją sposób funkcjonowania dzieci w małej społeczności: starsze pomagają młodszym, są bardzo samodzielne, a zarazem chcą ze sobą współpracować. Jeden z jej ulubionych cytatów, to „Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobywało niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej musza być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”. W życiu osobistym uwielbia spontaniczne akcje – spływy kajakowe, biwakowanie pod gołym niebem, ogniska oraz czas spędzony nad augustowskimi jeziorami.

Monika

Jest osobą podążającą odważnie za swoimi marzeniami, dlatego po kilku latach mieszkania w stolicy zdecydowała się na przeprowadzkę do Augustowa, w którym zakochała się za sprawą swojego męża – augustowiaka. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku. Chęć zdobycia doświadczenia i dalszego kształcenia popchnęła ją do przeprowadzki do Warszawy gdzie pracowała z dziećmi w szkole integracyjnej oraz studiowała pedagogikę wczesnoszkolną z terapią pedagogiczną. Rozpoczęła także studia podyplomowe na kierunku Logopedia. W pedagogice Marii Montessori zafascynowała ją swoboda, samodzielność i wolność dziecka, dzięki której poznaje świat. Lubi spokój, spacery po lesie i obcowanie z naturą.

Wiola

Po latach spędzonych w Szkocji, poszukując własnego miejsca na ziemi, powróciła z mężem i dwójką dzieci w okolice Augustowa. Nauczanie angielskiego to jej pasja, ale jak mówi, sama też nigdy nie przestanie się uczyć, a motywację i inspirację czerpie m.in. z regularnych szkoleń dla lektorów. Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, posiadaczka certyfikatu językowego CAE. Od 2014r. z sukcesami rozbudza w dzieciach pasję do nauki języków w augustowskich szkołach i przedszkolach. Jej drugie hobby to uprawa ziół. W wolnym czasie lubi też zbierać grzyby, grać na gitarze i uczyć się hiszpańskiego. Odkrywając metodę Marii Montessori poczuła ulgę, że jednak nie myliła się w swojej intuicji – dzieci chcą i doskonale wiedzą jak mają się uczyć i wcale nie musimy ich do tego zmuszać.

 

 

 

Jeśli czytając to czujesz, że chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się czy znajdzie się dla Ciebie miejsce w naszym zespole, koniecznie skontaktuj się z nami. Wierzymy, że zespół nauczycieli i miejsce, które tworzymy nie są dziełem przypadku 🙂