Wywodzimy się z Augustowa. Tu się urodziliśmy i dorastaliśmy. Tu się poznaliśmy. Okres studiów i kilka lat po nich spędziliśmy w Warszawie, szybko jednak zdecydowaliśmy się na powrót do naszego rodzinnego miasta, które kochamy i które chcemy współtworzyć, realizując przy tym naszą największą pasję – wychowanie.

Pasję wychowania realizujemy od wielu lat, w różnych obszarach naszej aktywności. Jej początki sięgają naszej długoletniej działalności w harcerstwie. Dziś przenieśliśmy ją także na grunt rodzinny – mamy dwie córki,  obserwowanie ich postępów w rozwoju jest dla nas źródłem ogromnej radości i satysfakcji. Chcemy tą pasją zarażać innych, dlatego postawiliśmy sobie za cel zbudowanie w Augustowie społeczności ludzi zafascynowanych rozwojem i edukacją. Jesteśmy przekonani, że dzieci w Augustowie zasługują na najlepsze warunki do startu w dorosłość i że wspólnymi siłami możemy im ten dobry start zapewnić.

Nie podążamy ślepo za nowymi trendami. Stawiamy pytania i poszukujemy na nie odpowiedzi. Wiele z nich odnajdujemy w dorobku naukowym Marii Montessori. Głęboko wierzymy w wartości, jakie legły u podstaw jej metody i chcemy w oparciu o nie realizować długofalowy projekt, odmieniający oblicze augustowskiej edukacji, na wszystkich jej etapach, począwszy od przedszkolnego (poznaj nasze wartości w dziale WIZJA I MISJA). Inspiracją i wzorem są dla nas dziesiątki szkół i przedszkoli Montessori w całej Polsce, które odwiedziliśmy i z którymi utrzymujemy żywy kontakt (NASI PARTNERZY). Nie poprzestajemy jednak na tym – tworząc wizję edukacji i wychowania czerpiemy także z doświadczeń i myśli Janusza Korczaka, Jana Pawła II, Paula Epsteina, Jespera Juula, Thomasa Gorgona, Margret Rastfeld, Geralda Hutera, Kena Robinsona, a także wielu innych osób, które zarówno w życiu, jak i pracy naukowej opierały się na wspólnych fundamentach szacunku do drugiego człowieka, budowania wzajemnej podmiotowej relacji i krytycznego spojrzenia na rzeczywistość, przepełnionych pasją do edukacji oraz rozwoju własnego i innych.

IMG_6479a

Basia

jest doświadczonym pedagogiem. Posiada wykształcenie z zakresu glottodydaktyki oraz nauczania zintegrowanego, klasycznych i alternatywnych form wychowania przedszkolnego oraz zarządzania oświatą. Ukończyła także kursy z zakresu Metody Montessori w przedszkolu i szkole, Metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, Metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss oraz kurs dla dyrektorów szkół i przedszkoli Montessori. Pracowała jako nauczyciel w przedszkolu, szkole podstawowej oraz na uczelni wyższej. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych konferencjach naukowych i warsztatach metodycznych.

.

Tomek

jest z wykształcenia ekonomistą, z pasją do podróży, fotografii, psychologii i filozofii wychowania. To on stara się łączyć ludzi i ich potencjał we wspólnym przedsięwzięciu, jakim jest stworzenie dzieciom i młodzieży w Augustowie najlepszych warunków edukacyjno-wychowawczych oraz aktywizacja wspólnot lokalnych. Jego domeną jest tworzenie długoterminowej wizji, ocena szans i zagrożeń. Wziął na swoje barki nadzór nad projektowaniem budynku, zarządzanie budową oraz pozyskiwanie długofalowego finansowania dla całego przedsięwzięcia. Wierzy w możliwość wykreowania zupełnie nowego podejścia do edukacji zarówno w Augustowie jak i w całym kraju.