Mimo, że podejście zapoczątkowane przez Marię Montessori ma już prawie 100 lat, ciągle budzi duże emocje. Mimo tego, przez ostatnie 10 lat zyskało ogromnie na popularności. Nawet przedszkola publiczne, publiczne szkoły podstawowe czy też gimnazja i szkoły średnie przyjmują założenia i metody pracy opracowane na początku XX wieku, w miejsce tradycyjnego systemu „pruskiego”,  a kolejne kraje przebudowują swoje systemy edukacyjne. Dopiero XXI wiek przyniósł badania naukowe, które wyraźnie potwierdzają to, co Maria Montessori i kontynuatorzy jej podejścia zaobserwowali w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Załączamy linki do pojawiających się w internecie ciekawych artykułów, badań naukowych i opracowań, które mogą pomóc rodzicom, wychowawcom osobom związanym z zarządzaniem oświatą w odnalezieniu odpowiedzi na pytanie: „co jest najlepsze dla naszych dzieci?”

Dlaczego jedne dzieci się starają a inne rezygnują?

To pytanie, które zadała sobie w latach 60 XX wieku Carol Dweck. Od tego czasu przeprowadziła szereg badań, w trakcie których odkryła, że odpowiedzialny jest za to sposób myślenia dzieci. Zdefiniowała 2 sposoby myślenia: myślenie stałe i myślenie rozwojowe. Najciekawsze jednak jest to, że rodzice i nauczyciele chcąc nie chcąc mają przeogromny wpływ na to jaki rodzaj myślenia rozwinie się w życiu dziecka i będzie mu w nim towarzyszył.

CZYTAJ ARTYKUŁ

stara-sie_duze

Gazeta Wyborcza o Montessori

28 lutego 2017 Gazeta Wyborcza wyjaśnia dlaczego podejście Montessori jest rodzicowi bliższe, niż mu się wydaje. W artykule znalazł się szereg podstawowych informacji, niezbędnych do podjęcia bardziej świadomej decyzji o wyborze przedszkola, innych niż tylko odległość i cena.

ZOBACZ

IMAG0685_małe

Wywiad z naszą Panią dyrektor

Jeden z naszych augustowskich portali publikuje wywiad z Basią Stasieło, naszą Panią dyrektor. Pani Basia mówi dlaczego zdecydowała się otworzyć w Augustowie przedszkole i dlaczego akurat takie przedszkole.

ZOBACZ

Basia